zondag, augustus 13, 2006

Le clé Chapture 1


Eindelijk hebben we hem! De felbegeerde sleutel. Vrijdag hebben we voor de laatste keer nog eens onze krabbel op documenten van de notaris gezet. De cheque werd ingeleverd (ik mocht hem nog 5 min vasthouden en dan spijtig genoeg weer afgeven). In ruil kregen we de felbegeerde sleutel;
We waren met een hele bende: Ik, ons mama en papa, Katleen, M-Rose en Freddy.
En dan mocht ik naar binnen he. Ik kreeg de "eer en het genoeg" om als allereerste naar binnen te gaan. Iedereen die mij kent weet dat ik een slechte inbreker ben. Die mensen schrikken niet echt als ik zeg dat ik eerst wat "geprutst" heb aan de deur. Maar allé na deze valse start lukte het.
Juno & Skip vlogen naar binnen. Het leek wel of ze hun nieuwe huisje direct wouden bekijken.
Juno was maar wat blij dat haar kameraadje Bo (hond van Freddy, Brian zijn pa) meemocht; Samen hebben ze de tuin al eens goed gecontroleerd op snuffelplekjes en hardloopwedstrijdjes.


Het terras is nog wat glibberig, dus schoven ze alletwee eens goed onderuit.
Skippy, al iets ouder en dus ook rustiger, vond het wijselijker om niet mee te doen met die dolle duo en blijf dicht bij mij.
Samen hebben we alle kamers afgelopen; van de zolder tot de kelder. Skip liep moedig met ons mee. Ondertussen kwam Kris ook toe. Tezamen met Marcel (zijn pa) Jenny (zijn ma) en Nonkel Patrick.
Heel cliché: de mannen storten zich op de "mannenzaken": maw de electriciteit die moet vernieuwd worden en de badkamer die naar boven moet verhuizen.
En alle technische zaken daarrond. Voor meer info: dit is dus Kris zijn departement.
De vrouwen daarintegen keurden de vloeren ("die zijn makkelijk te kuisen"), de ramen enzo.
Er moet nog heel wat werk verricht worden.
* nieuwe electriciteit
* bakkamer wordt vernieuwd en naar boven verhuist
* nieuw keuken plaatsen
* Schuifdeur maken ipv raam in living
* Vloeren opschuren ('t parket is nu geel! geverfd)
* Dak van het bijhuis wordt veranderd
* Nieuwe terrastegels
* Nieuwe leuning aan trap
* bekleding van de trap gaat weg en wordt opgeschuurd
* een nieuw verf laagje

Het spreekt vanzelf dat bovenstaand plan een werkje wordt van meerdere jaren. Het een al dringender dan het ander.
Ik kan al niet wachten om de handen uit de mouwen te steken!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je huisje is neig chique. Zéér chique. Tamelijk groot. 't Is perfect
Groetjes Meter

Anoniem zei

eeeyy slechte inbreekster
allez ons lief krisje en kris.
ça va???
het is al een tiojdje geleden hé.
want ik ben op reis geweest zoals je weet.
en ondertussen heb je sleutel.
eindelijk.
Ik heb je huis je nog nie gezien en dat vind ik wel wat jammer.
Ma ik vertrouw op jullie goede smaak. :-)
Maak er iets mooi van.
En ja ik schrok er nie van da je de deur moeilijk open kreeg.
Ik ben daarin ook niet van de beste.
't Zal in de familie zitte.
Ik ga je nu late.
nog veel plezier(en werk) met jullie huisje.
en tot later
greetttttzzzz
je nichtje