donderdag, augustus 03, 2006

Het verhaal tot nu toe (zegt zij)

April 2003: 't Zonneke scheen in t Oiljsteirs land en ik ontmoette voor het eerst Kris. Het klikte en alles liep heel vlot. Dagen, maanden, jaren gingen voorbij. Tot we in februari 2006 besloten dat we wel klaar voor de volgende stap in een mensenleven...

We gaan samenwonen. De beslissing ging vrij vlot, een geschikt huisje vinden was een andere zaak. Ik had wel enkele eisen;

  • Het moest in Aalst zijn (ligt een beetje centraal tussen de woonplaatsen van onze ouders én van ons werk)
  • Liefst in een rustige straat (ik woon nu aan een drukke straat en dat was ik even beu)
  • Heel belangrijk: een grote tuin (voor mezelf en onze beestjes)
Over die eisen waren het we wel beide eens. Maar over "liefde op het 1e huis gezicht" kon meer gediscusieerd worden. Het is niet gemakkelijk om twee verschillende smaken en meningen te combineren. Na wat zoeken en heel wat verschillende makelaars (makelaars met verkoopstalent, zwijgende makelaars, enthousiaste makelaars en zovoort) vonden we toch een geschikt huisje voor een redelijke prijs.

Tijdens onze eerste bod waren er even kapers op de kust. Maar na wat onderhandelen konden we toch het verkoopscontract tekenen.

De lening kwam in orde, de notaris werd gezocht en gevonden, de verzekeringen werden ondertekend en de akte verliep.

Naar mijn zin ging het wat traag, maar vrienden en familie zeiden dat dit normaal is. Uiteindelijk kreeg ik deze week te horen dat de akte op zijn laatste benen liep. Volgende week vrijdag krijgen we eindelijk de sleutel van ons felbegeerde huisje.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey schattekes!!!

Ik ben heel benieuwd naar jullie huizeke, eindelijk ga ik het kunnen zien volgende week...
Het heeft inderdaad lang geduurd, ma ja.
Nu komt de tijd van werken, schilderen, behangen, enz... :-) hehe
Dikke kus

Katje

Anoniem zei

Hey Kris en Kris,

Ik ben zeer nieuwsgierig naar jullie huis. Het heeft een tijdje geduurd maar u geduld zal de moeite lonen. Nu de werken nog. Als jullie mij nodig hebben, laat maar weten.
Dikke groetjes,

Marijke

Unknown zei

Hehe altijd goed wat extra werkvolk en nu het hier zwart op wit zat is t ook officieel he
Grapje zeh, bij deze zijn jullie al ZEKER uitgenodigd op de housewarming

Anoniem zei

eeeeeeeeeeeeyyyyy Krisje,
nichtje,
veel succes met jullie huisje.
greeetzzz
de mamoiselle
van et huis naast u....
(waar da ge nu woont hé :-) )
Ik vind het heel leuk dat je nu het huisje hebt en nu ook al de sleutel,
ma ik ga je toch wel misse zé
xxxx-jes aan ons krisje